راهنمای کامل و جامع خرید آیفون تصویری

 راهنمای کامل خرید آیفون تصویری

یکی از بیشترین مشکلاتی که افراد در خرید آیفون تصویری با آن روبرو هستند ، سردرگمی در انتخاب بهترین دربازکن تصویری متناسب با نیازشان می باشد . در این مقاله سعی داریم تا شما را با ویژگی های انواع دربازکن ها آشنا کنیم تا بتوانید به راحتی و بدون سردرگمی بهترین خرید را تجربه نمایید .

امروز بدلیل پررنگ شدن نقش آیفون های تصویری در تامین امنیت و حفاظت باعث شده است که خرید دربازکن تصویری امری حیاتی باشد. چرا که در گذشته بدلیل نبود این تکنولوژی می بایست برای تشخیص فرد مراجعه کننده از پنجره به بیرون نگاه می کردیم . اما امروزه بدلیل استفاده از پنل ها و دربازکن های تصویری باکیفیت می توان براحتی چهره آدم ها را مشاهده و تشخیص داد.

با پیشرفت تکنولوژی، تمایل افراد به استفاده از این محصول بیشتر شده است. آنها حاضر به پرداخت هزینه بیشتر و تامین امنیت برای محل زندگی خود هستند. آن ها با قابلیت های متفاوت خود جایگاه ویژه ای در فروشگاه های عرضه لوازم برقی پیدا کرده اند. وجود آنها نه تنها آسایش و راحتی را به ارمغان می آورد بلکه تاثیر بسزایی بر دکوراسیون داخلی خواهند گذاشت.

راهنمای خرید دربازکن تصویری

درهنگام خرید آیفون تصویری باید به چه مواردی توجه کنیم؟

 

قیمت

اولین نکته ای که باید در هنگام خرید آیفون تصویری توجه کنیم ، میزان بودجه انتخابی شما برای خرید این دستگاه می باشد. عواملی مانند اندازه صفحه نمایش، کیفیت و امکانات متنوع در میزان قیمت محصول تاثیرگذارند.

قیمت محصول

حافظه دستگاه

 

از دیگر قابلیت های این تجهیزات حافظه دار بودن آن است که امکان ضبط و ذخیره تصاویر هنگام به صدا درآمدن آیفون تصویری را فراهم می کند تا شما متوجه شوید در هنگام غیبت در منزل چه اشخاصی زنگ واحد شمارا زده اند. پس اگر این قابلیت برای شما  اهمیت دارد از مدل با حافظه استفاده نمایید. در غیر اینصورت می توانید با هزینه کمتری مدل بی حافظه را تهییه نمایید.

صفحه نمایش

هنگام خرید یک در بازکن منزل به اولین چیزی که به آن توجه می کنیم اندازه و کیفیت صفحه نمایش می باشد. مواردی مانند اندازه صفحه نمایش ، نوع و جنس صفحه نمایش، لمسی یا دکمه ای بودن آن، رزولوشن یا تراکم پیکسلی آن در قیمت محصول بسیار تاثیرگذار است.

اندازه های رایج صفحه نمایش آیفون تصویری "5/3 ،"3/4، "7و 10 اینچ هستند که میتوانید با میزان بودجه و سلیقه خود انتخاب نمایید.

گارانتی

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید این سری اجناس باید توجه کنید مدت زمان وشرایط گارانتی محصول می باشد. انتخاب یک محصول با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش بلند مدت باعث کاهش هزینه های شما در آینده می شود. پس پیشنهاد می شود حتما از برند های شناخته شده استفاده نمایید تا بعدا به مشکل بر نخورید.

گارانتی محصول

امکانات جانبی

امکانات جانبی در آیفون های تصویری مانند درگاه حافظه برای ضبط تصاویر، اتصال به دوربین مداربسته،صفحه کلید لمسی، برقراری ارتباط با واحدها(اینترکام) یا نگهبانی کاملا اختیاری است که در قیمت نهایی محصول تاثیر میگذارد. پس اگر قصد خرید محصول با قیمت ارزان را دارید باید قابلیت های اضافه ای که شاید از همه آنها استفاده نمی کنید صرف نظر کنید.

 

پنل یا صفحه کلید

یکی از مواردی که به کیفیت انتقال صدا و تصویر کمک میکند ، پنل آیفون تصویری می باشد. دوربین روی پنل نقش انتقال تصاویر را دارد و چنانچه لنز خوبی در پنل به کار نرفته باشد کیفیت تصاویر ذخیره شده دلچسب نمی باشد. همچنین  می توانید با توجه به نیاز و بودجه خود از مدل های ساده،کدینگ،کارتخوان،پسووردی یا تاچ استفاده نمایید.

 

اینترکام(ارتباط داخلی)

از قابلیت های دیگر که توجه خریداران را جلب می کند اینترکام یا قابلیت ارتباط داخلی است که با استفاده ازآن می توانید از واحد خودتان با واحد های دیگر  ارتباط صوتی برقرار کنید. این قابلیت زمانی خود را نشان می دهد که شما در یک مجتمع مسکونی نیاز به یک جلسه فوری دارید و نمی توانید به تک تک واحد ها رفته و اطلاع رسانی کنید.

 

داشتن یا نداشتن گوشی

حتما تا به حال آیفون های تصویری مدرن را دیده اید. این آیفون ها فاقد گوشی هستند و ظاهری مانند یک صفحه صاف دارند. اگر زیبایی محل زندگی و دکوراسیون داخلی آن برای شما مهم است  و مشکلی با هزینه نسبتا بالا نسبت به مدل های گوشی دار ندارید می توانید یک مدل بدون گوشی را انتخاب کنید و از زیبایی آن لذت ببرید. امروزه برندهای مختلفی مشغول به تولید آیفون های تصویری با جلوه ای مدرن هستند که بتوانند تمام سلیقه ها را پوشش دهند. الکتروپیک و تابا از جمله شرکت هایی هستند که این سری مدل هارا تولید می نمایند.

دربازکن بدون گوشی

پشتیبانی از چند پنل

اگر ساختمان شما دارای دو درب ورودی است و می خواهید برای هردو درب پنل زنگ قرار دهید ، باید از آیفون تصویری با قابلیت اتصال به چند پنل استفاده نمایید. همچنین می توانید به جای اتصال به یک پنل دیگر برای اتصال به دوربین مداربسته استفاده نمایید .

 

قابلیت انتقال تماس

قابلیت انتقال تماس زمانی کارایی دارد که شما در منزل یا محل سکونت خود نباشید و با استفاده از این قابلیت می‌توانید مانند انتقال تماس زنگ واحد خود را به واحد دیگری انتقال دهید. به‌طور مثال اگر کسی برای مراجعه به شما زنگ واحد شما را بزند و شما در منزل یا محل کار نباشید زنگ واحد دیگری را که شما انتخاب کردید به صدا در می‌آید و به جای شما پاسخگو می‌شوند

 

باز کردن درب پارکینگ

از مواردی که قطعا باعث راحتی و همچنین خوشحالی شما خواهد شد این است که بتوانید درب پارکینگ را به وسیله آیفون تصویری باز کنید. قبلا این کار فقط به وسیله ریموت کنترل انجام می شد اما حالا شما می توانید از داخل منزل هم درب پارکینگ را باز و بسته کنید.

 

تعداد واحد های ساختمان

نکته فنی که باید هنگام خرید آیفون تصویری در نظر داشته باشید، تعداد واحد های ساختمان است. بسیاری از پنل های آیفون تصویری از تعداد محدودی واحد پشتیبانی می کنند، در صورتی که شما در یک ساختمان بزرگ و یا مجتمع زندگی می کنید باید از پنل هایی تحت عنوان پنل های کدینگ استفاده نمایید تا قابلیت پشتیبانی از حد اکثر 255 واحد را داشته باشند. انتخاب دربازکن تصویری متناسب با تعداد واحد های ساختمان می تواند هزینه های سیم کشی و راه اندازی را تا حد قابل توجهی کاهش بدهد. انتخاب صحیح این مورد نیازمند تجربه و اطلاعات فنی تخصصی است. در این زمینه می توانید از کارشناسان دو بی کا کمک بگیرید.

در صورتی که سازنده هستید و در یک پروژه بزرگ مشغولید که واحد های زیادی را دارد پیشنهاد میکنیم تا از برند تکنما استفاده نمایید چرا که بواسطه پیشرفته تر بودن و هوشمند بودن آن هزینه سیم کشی ساختمان به طرز چشم گیری کاهش می یابد.

 

قابلیت تغییر صدای زنگ

معمولا یک زنگ ثابت و تکراری برای آیفون ها در نظر گرفته می شد اما در حال حاضر شما نه تنها می توانید صدای زنگ پیش فرض را تغییر دهید بلکه می توانید موسیقی مورد علاقه خود را نیز از لیست انتخاب کنید. این ویژگی در سری های پرچمدار دربازکن تصویری ایرانی کم و بیش وجود دارد.

 

پاسخ گویی حتی در بیرون از منزل

با استفاده از قابلیت جدید وای فای شما را قادر خواهد ساخت تا با نصب اپلیکیشن بر روی تلفن همراه خود و استفاده از اینترنت گوشی در 24 ساعت پاسخوی درب منزل خود باشید . با استفاده از اینترنت دیگر نیازی نیست شما در منزل باشید تا بتوانید پاسخگوی فرد پشت درب باشید. یکی دیگر از قابلیت های آیفون تصویری، مدیریت از راه دور میباشد. برای برقراری ارتباط با مخاطب پشت درب از هرکجا برای کاربران آیفون تصویری WiFi فراهم شده است . این قابلیت به وسیله برنامه یا اپلیکیشن بر روی گوشی اندروید و آی او اس فراهم شده است. با نصب اپلیکیشن میتوانید با استفاده از اینترنت تلفن همراه با مخاطب پشت درب ارتباط بر قرار کنید و تصویر او را داشته باشد و در صورت نیاز درب را برای وی باز کنید. این ویژگی در بعضی مدل های شرکت سیماران وجود دارد. همچنین تابا نیز با استفاده از یک ماژول که WIFI BOX نامیده می شود از این امکانات پشتیبانی می نماید.

قابلیت وای فای

قابلیت فراخوانی آسانسور

قابلیت فراخوانی آسانسور یکی از ویژگی های جالب توجه است که توسط شرکت الکتروپیک بر روی دستگاه های سری جدید نصب شده است. شما با در اختیار داشتن این دستگاه می توانید با فشردن یک دکمه از داخل واحد، آسانسور را فراخوانی نمایید.

 

بازکردن درب پارکینگ

این امکان را به شما می دهد تا با فشردن یک کلید بر روی دستگاه بدون نیاز به ریموت درب پارکینگ را باز نمایید. این ویژگی در بیشتر کمپانی های سازنده مورد استفاده قرار می گیرد. البته می بایست برای این کار یک سیم از پشت پنل به سمت جک پارکینگ کشیده شده باشد که اصولا این امر نیاز به سیم کشی در مراحل اولیه ساخت ساختمان است.

 

شرکت های معتبر تولید کننده آیفون تصویری

از کمپانی های معتبر و با سابقه که در ضمینه تجهیزات حفاظتی نامی برای خود دست و پا نموده اند می توان به سیماران، تابا، الکتروپیک، تکنما، سوزوکی و آلدو اشاره نمود.

 

سخن پایانی

با توجه به توضیحات و امکانات ذکر شده، لازم است که شما ابتدا قابلیت‌های مورد نیاز خود را بسنجید و سپس با توجه به آن کالا مورد نظر خود را خریداری نمایید. در واقع انتخاب و خرید آن بسته به سلیقه و بودجه و میزان کارایی مورد نظر شما تعیین می شود و هر شخصی برای انتخاب خود معیارهایی را تعیین می کند و بر اساس همان معیار ، آیفون تصویری مناسب را خریداری می کند .

سونا کالا
ارسال دیدگاه      لغو پاسخ

× می تونم کمکتون کنم؟